divendres, 17 de juliol del 2009

Les noves tecnologies i la gent gran



Els infants abans naixien amb un pa sota el braç, ara neixen amb un ordinador, són infants 2.0 o qui sap si d'aquí a poc temps 25.0.
Els joves no han nascut amb aquest ordinador, però els han incorporat, junt amb les noves tecnologies, a la vida quotidiana.
Els adults, els que llegim blocs, n'escrivim, els que sabem què és el twitter, el facebook,... estem mínimament familiaritzats amb les noves tecnologies, anem fent el que podem i ens sentim hàbils fins que tenim un d'aquests joves al costat. Monent en què ens adonem que no tenim ni la lleugeresa, ni la intuïció per a manipular-los que tenen ells.
I els grans... mireu i escolteu el que explica Marc Cortés, en el vídeo del Youtube, molt interessant, i... no caldrà que digui res més.

6 comentaris:

Unknown ha dit...

Oh! Núria , quin consol! Em veig aprenent tot el que em falta quan sigui de la tercera edad. I quina pena perdre les relacions familiars del tu a tu, fora que no hi hagui 600 km pel mig.

Sergi ha dit...

És un vídeo molt interessant, aquest home parla amb molta seguretat, em sembla que té molta raó. L'evolució és imparable, crec que som molt afortunats de poder gaudir de la tecnologia, ara no em puc imaginar la vida sense internet, i no m'adono que vaig passar dos terços de la meva vida sense tenir-ne.

Ferran Porta ha dit...

Gent gran i tecnologies... tot plegat m'ha fet pensar en mon avi. Va morir fa molts anys, el 1993, i a principis dels 90, amb 70 llargs, es va comprar un ordinador (en aquells temps; imagina't!) i ell solet s'anava llegint llibres d'informàtica i anava practicant. I on no arribava, ens preguntava als néts. M'agradaria tant poder-li ensenyar internet, mails, webs... hauria al·lucinat! :)

(m'ha sortit un comentari "remember", hehe)

zel ha dit...

Oportunitats, que ganes, a molts dels grans no els en falten. M'ha agradat el video.

Núr ha dit...

El vídeo m'ha semblat molt interessant i estic d'acord que potser el que més els falta són oportunitats per a aprendre'n. D'altra banda també coincideixo que és important crear continguts especials perquè, al cap i a la fi, potser no s'interessen més per les noves tecnologies perquè no hi ha res que els cridi l'atenció.

Jordi Pinyol ha dit...

Potser en tot això de l'evolució tecnològica el qui tenim més sort som les generacions com la nostra. Els qui quan érem petits només teníem una ràdio a casa (i encara gràcies), que més endavant vam tenir una tele (després d'estar uns quants anys anant a veure-la de tant en tant a cal veí) i que hem anat evolucionant paral·lelament amb la tecnologia. I ho seguirem fent. Ara, la canalla, sembla que han de néixer enganxats a la consola, a l'ordinador, al mp3 i a totes les novetats tecnològiques hagudes i per haver. Aquestes generacions no tindran ocasió de saber els orígens de tot això, a no ser que s'interessin per la història i els orígens de tot el que s'han trobat ja fet i mastegat. Però, tot i això, està clar que l'evolució seguirà imparable i, per tant, ells (la canalla) també aniran evolucionant tecnològicament, encara que sigui d'una altra manera. I potser sí que avançaran des de la generació 2.0 fins a la 25.0, o més.

Bufff... quina filosofada 2.0 que m'ha sortit!

;)