dimecres, 31 de desembre del 2008

Arriba l'Home dels nassos...

Avui és 31 de desembre ha sortit o sortirà l’HOME DELS NASSOS, un personatge mitològic català que té tants nassos com dies li queden a l’any avui.

En el decurs d’avui s'explica que hem vist com l'home passava per un carrer proper o per la plaça. La quitxalla, engrescada, demana de sortir a veure’l.

Els infants s’imaginen una persona estranya, amb 365 nassos a la cara. No pensen que avui és dia 31 de desembre.



Joan Amades, en el Costumari català, explica que l'home dels nassos prové d'un personatge mític que simbolitzava l'any.


Així doncs, apa, què espereu, petits i grans, sortiu i a veure si trobeu el nostre Home dels nassos!


11 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

feliç dia de l'home dels nassos i mlt bon any 9

Cosme Garrell i Guiu ha dit...

Que el dia del nassos sigui un dia amb nassos feliç 2009 Núria

Ferran Porta ha dit...

Jo me n'he trobat un aquest matí, quan m'anava a afaitar :-)
Feliç any.

Jordi Pinyol ha dit...

Un gran personatge de la nostra cultura popular i tradicional que cal conservar.

Petons i molt bon any!

Josep Lluís ha dit...

I jo amb aquest constipat de nas...

Bon any i un peto-nàs!

Striper ha dit...

Jo he vist un munt per el carrer, feliç 2009.

DooMMasteR ha dit...

Jajaja! Una tradició molt nostrafa que no em de deixar perdre. És molt bonic veure la cara dels nens quant els hi expliques :-)

Molt bon any!!

Carme Rosanas ha dit...

Us he d'agrair a tu i també al Jesús que m'ho hagueu recordat. Avui no hi pensava. I això que la mev a mare no se'n descuidava mai d'avisar-nos. Aix! quina ràbia que em fa no recordar-me d'aquestes coses! Tradicions que es perden si no ho fem. Una abraçada.

Bruguers ha dit...

Jo també l'he vist i he fet un post.
Bon any 9!!!
Salutacions.

Sergi ha dit...

Mira, sempre n'havia sentit parlar però no tenia massa clar de què anava. Com sempre, me'n vaig d'aquí havent après una cosa nova. Bé, no me'n vaig encara, que em queda un post per llegir...

Què t'anava a dir ha dit...

Jo ho he sentit, però en el meu cercle més proper no ho he viscut.