dijous, 10 de maig de 2007

Crear xarxa, clau de l'èxit



És moda parlar de crear xarxa, però quan decideixes sumar-t’hi no és tan fàcil com sembla.

Què és una xarxa? De quin tipus de xarxa parlem? Qui pot crear o formar part d’una xarxa? Amb quins objectius? Són preguntes que desfilen una rere l’altra cercant una resposta.Existeixen diferents tipus i models de xarxa: socials, de coneixements, neuronals o informàtiques, per posar un exemple.Totes tenen com a factor comú: l’intercanvi bidireccional, enriquidor per ambdues parts. Compartir, crear xarxes d’opinió, de coneixements, reforça els arguments d’uns i altres; els manté igualment vàlids, amb la diferència que alhora serveixen de motor per a generar noves idees o de revitalitzar-ne d’altres ja existents.En el segle XXI, la investigació, l’estudi, el treball, s’han d’entendre com a fruit de la cooperació i la interelació de persones interessades o vinculades a temes concrets. No es poden concebre de forma aïllada. El treball en xarxa és el motor dels coneixements futurs.