dilluns, 5 de maig del 2008

Theodor Kittelsen, art de trolls


Coneixeu els dibuixos i les pintures de Theodor Kittelsen (1857-1914)?

Kittelsen és un artista que va néixer a la ciutat de Kragerø, a Noruega. És famós per les seves pintures inspirades en la natura i, especialment, per les il·lustracions de contes i llegendes d'encanteris, de fades i en què els trolls en són protagonistes de primera línia. Els trolls són monstres de la mitologia escandinava. Acostumen a ser bruts i lletjos i surten dels boscos per raptar nens petits i robar or. No obstant, hi ha contes infantils que els han aconseguit transformar en éssers simpàtics i entranyables.


L'estil de Kittelsen té un estil que el converteix en fàcilment identificable. Ha estat classificat com a neoromàntic.
Vegeu-ne alguns exemples i gaudiu de la seva peculiaritat. Els seus dibuixos no deixen indiferent.



10 comentaris:

Sergi ha dit...

De trolls només conec els de David el gnomo, i el de les cavernes del Senyor dels Anells, i era força més lleig que aquests.

Striper ha dit...

Ohh no el coneixia pero m'han semblat un dibuixos impresionants.

Anònim ha dit...

Tothom sempre m'havia dit que hauria d'haver estudiat belles arts, prò vaig decidir fer traducció perquè m'encanta i estic contenta amb la meva decisió. Tot i això crec que també m'hauria agradat fer algun curs sobre il·lustració de contes infantils, perquè trobo que ha de ser una feina molt maca. I quan veus gent que es fa tan famosa com aquest senyor Kittelsen o la Rebecca Dautremer, que m'agrada moltíssim, o la nostra Pilarín! Quan els veus, penses: "ostres! si jo pogués..." Potser no em faria mai tan famosa com ells, prò almenys m'agradaria fer-ne algun!

Mikel ha dit...

Avui en dia tambe es coneix com a Troll a aquella gent que entre en foros o llistes de correu nomes per crear polemica i discusions.

Josep Lluís ha dit...

Jo com en xexu, coneixia els de david el gnomo, i ere molt dolents...

Què t'anava a dir ha dit...

Si la veritat és que està molt bé. Els trolls ara tenen un sentit molt més ampli.

nur ha dit...

Doncs no coneixia Kittelsen, però, digue'm rara, m'agrada l'estètica dels trolls.

M'han agradat en general tots els seus dibuixos. N'hi ha un, en blanc i negre, que recorda El Crit de Munch, oi?

Fa molts anys em van regalar un troll ben lleig, però a mi m'agradava, i la veritat és que durant molt de temps va presidir la casa on vivia abans: no sé on ha anat a parar. Potser se'l va endur algú!

Toni ha dit...

Molt uapet aquest bloc.

Estic buscant gent per a ellaçar-me, si vols et poses en contacte amb mi. Val??


adeuu

www.tonixalo.blogspot.com

Joan de Peiroton ha dit...

Molt bo, aquest!!!

Andreu 3 ha dit...

EI!
Fa molt temps que el vaig descobrir, i ara que puc, m'agradaria que em recomanessiu un museu on pugui trobar pintures de Kittelsen

Moltes gràcies!